torsdag 4 oktober 2007

Relax

Ett tag sen jag skrev nu. Har väl hänt lite grejer, men inget som jag kan komma på bara sådär.
Har kännt mig ganska bra den senaste tiden. Har inte haft något att klaga på. Jag har mina vänner och min familj. Jag vet vem jag kan lita på och vem som bara snackar skit. Jag vet vem jag ska lägga ner min tid på och vem jag ska...ah, inte lägga ner min tid på, heh.

Det är bulldagen idag :D Det luktade en massa på T-centralen. Man hade verkligen lust att äta upp allt som fanns där ^^ Men jo, hur hamnade jag inne i stan idag då? Skulle egentligen vara på orienteringen, men vi sket i det. Hade viktigare saker att göra. Åkte till skolan med Sofia där vi pratade med vår fotolärare och två andra kompisar om en sak som hänt. Inget som borde tas upp här för då är jag lika dålig som andra. (Fattar inte hur människor kan vara så dumma i huvet. Hur kan man tracka en annan människa för deras personlighet egentligen.) Sen så åkte vi in till stan. Gick runt en hel del. Hah, till slut så var Sofia och jag helt slut att vi inte ens visste vad vi gjorde haha.

Jag känner att jag verkligen behöver dem här stunderna på kvällarna som jag bara är för mig själv. Jag sätter på mig något mysigt, sätter på musik och bara tänker och tänker och tänker. Och att även kunna skriva det såhär gör det bara bättre. Jag skulle kunna skriva på hur mycket som helst, men det blir bara tråkigt att läsa tillslut :P

I början av terminen så lovade jag mig själv en del saker. Kommer inte ihåg om jag har tagit upp det här eller inte. Men en av sakerna var att skilja på mitt privatliv och livet med dansgruppen. Det har funkat väldigt bra. Till en början så trodde jag att jag skulle bli ledsen när jag skulle lägga märke till att folk inte ser mig på samma sätt som dom gjorde förrut. Att dom inte pratar med mig om allt som försigår i deras liv, men jag bryr mig faktiskt inte. Det här har fått mig att inse vem som verkligen är mina vänner. Det är dom som fortfarande finns där för mig utan att jag kämpar att få mig själv hörd. Det är inte många alls, men jag trivs bättre som det är nu. Med dom få RIKTIGA KOMPISARNA. Allt det här har fått mig att inse andra saker också. Att jag inte behöver bryta ihop för minsta lilla för det kunde vara värre. Om en kompis sviker mig så visst, jag bryr mig inte. Det var inte en riktig kompis. Om någon visar sig inte vara intresserad av mig så visst, det finns fler fiskar right. Jag tänker börja leva i nuet och inte leva som jag gjorde förrut.

Jag vet jag skriver mycket, men det är sån jag är XD

Så, jag tror nog att det var allt för denna gång ^_^

See ya, take care!

Inga kommentarer: