måndag 20 augusti 2007

Vad ska man säga, det blir en ny start

Ja nu så närmar sig skolastarten. Har saknat det lite om jag ska va ärlig ^^ Alla nya människor som man lärde känna förra året. Och så kommer man få träffa en massa med nytt folk nu också
En dag kvar av frihet iaf sen börjas det igen...

Det har varit en soft dag idag. Åkte in till stan med Sofish. Vi gick runt as always i våra favvo affärer som vi inte kan leva utan, heh :P Träffa på lite trevligt folk också som Effe ch Lennart. Och Ale träffa man också. Efter att ha gått runt lite så gick vi på bio o titta på "På smällen". Det var en bra film, helt klart värd att titta på. En gullig film va det, men den va inte sådär jätte rolig, mest gullig.

Och jag måste säga det änu en gång eftersom jag vet att Sofia läser det här. Jag är så stolt över dig, du kan gå i klackar nu! XD (Har hållt på så typ hela dan sen hon köpte skoran)

Och nu så kommer vi till delen av bloggen where I become "Dr. Phil", kind of :P
Ja, det har inte bara varit en soft dag. Jag har insett ganska många saker. På vägen till stan så snackade jag o Sofia lite. Mkt av det va minnen. Liksom hur snabbt dom här fem, snart sex, åren har gått. Men det känns så sjukt mkt mer än det. Allt vi har gått igenom tillsammans, både bra och dåliga stunder. Speciellt kommer man ihåg grälen där jag svor att aldrig mer skulle bli kompis med henne. Det finns faktiskt vittnen på att jag har sagt det, men det går inte att låta bli att bli kompis med den människan igen. Det är faktiskt en sak som min farsa tog upp här om dan när vi hade "familjemöte", ju mer tid det går dessto mindre blir grälen. Först har man värsta grälen där man aldrig mer vill se varandra och sen till slut när det har gått lång låång tid så har man nästan inga gräl. Man har liksom kommit så långt att man kan undvika gräl. Och jag hoppas att det förblir så :)

Det sägs att hösten symboliserar nya tider. Nya romanser, nya arbeten, nya utbildningar, nya kläder, ny image, nya....Allt blir nytt. Jag vet iaf att jag vill ha en ny start. En ny start på mitt liv, en positivare start. Jag ska bli mig själv igen och jag ska ta itu med mina problem. Jag ska...

...ta en tupplur nu. Så kan jag börja iaf

See ya, take care!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vill också se den filmen :>